اطلاعات فنی مهندسی

الکترو موتور » گیرلس

همان طور که از نام آن پیداست این موتورها فاقد گیربکس می باشند و این مسأله باعث می شود لرزش کابین هنگام حرکت به حداقل برسد و حداقل ۵۰% در مصرف انرژی الکتریکی صرفه جویی نماید. این موتورها به دلیل عدم استفاده از روغن با محیط زیست سازگاری بسیار خوبی دارند. با توجه به ماهیت ترمز الکتریکی در این گونه آسانسورها در مرحله ترمز، انرژی ناشی از ترمز به جای اتلاف به صورت حرارت، مجدداً به شبکه تزریق می شود.

استفاده از علوم و تکنولوژي روز آمد در سيستم Gearless، باعث به وجود آمدن مزيت هايي در این سيستم نسبت به سيستم گيربكس و سایر سيستمهاي مشابه شده كه در ذيل به برخي از اين نکات اشاره مي شود:  

۱- طراحي و اجرای متفاوت سيستم MRL منجر به کاهش بار طراحي و بار نامي بر روی سازه پروژه و به خصوص موتور می شود. با توجه به اینکه کليه بار بر روي فونداسيون بالا، اسكلت يا شاسي فلزي آسانسوراست و این فشار نهايتاً بر روي فوندانسيون پايين قرار مي گيرد، سیستم MRL باعث کاهش ۵۰% فشار بر روي شفت موتور می شود و موتور فقط توسط سيم بكسل كابين را سُر ميدهد كه اين امر منجر به افزايش عمر سيستم، موتور و نيرو محركه می شود (اما در سيستم موتور گيربكس ۱۰۰% فشار بر شفت گیربکس است كه منجر به لرزش، تنش و پايين آمدن راندمان می شود و این خود یکی از عوامل مهم شكسته شدن شفت گيربكس و... است).

۲- کاهش بار وارده به اسکلت و اتصالات آسانسور و نهايتاً به سازه ساختمان، به دليل عدم وجود اتاقک موتورخانه در قسمت فوقانی(Machine room). 

۳- در صورت بروز هرگونه قطع برق، آسانسور به طور اتوماتیک به طبقه پايين يا بالا رفته و نيازي به نيروي انساني ندارد.

۴-  استفاده از گرلس سبب دقت درlevel (تراز طبقات، همسطح بودن کف کابين با سطح طبقات هنگام توقف) مي باشد.

۵- استفاده از موتور بدون گيربكس به جای موتور گيربكس موجب بالا رفتن راندمان و موجب كاهش ميزان مصرف انرژی برق از ۴۰% الي ۵۰% مي شود و همچنين كاهش صدای موتور و لوازم الكتريكي را به همراه دارد.

۶-   استفاده از گرلس به جاي گيربكس موجب بالا رفتن ضريب ايمني، توان و مقاومت می شود (يكي از مهمترين عوامل سقوط آسانسور از محل تلاقي موتور و گيربكس است كه در سيستم گرلس سقوط از اين محل نداريم).

۷- SOFT STOP و SOFT START (شروع حرکت و توقف، نرم و بدون لرزش است).

۸-استهلاک کمتر سيستم و در نتيجه عمر بيشتر آسانسور که منجر به کاهش هزینه های تعمیراتی آتی آسانسور می شود.

۹- با وجود امكانات بيشتر اين آسانسور نسبت به سایر سيستم ها، نيازي به موتورخانه (Machine room) نبوده که این امر موجب پايين آمدن هزينه عمليات ساختماني می شود. به دليل عدم وجود ارتفاع اضافه در پشت بام انجام هرگونه طراحي را جهت زیباسازی نمای پروژه و داشتن چشم انداز بهتر میسر می سازد.

۱۰-به دليل عدم وجود گيربكس در اين سيستم قابليت استفاده از سرعت هاي بالا، حتي در طبقات و ارتفاعات كم وجود دارد.

۱۱-این نوع آسانسورها به جهت حجم کم دستگاه محرکه، افزایش کارایی و امکان نصب نيروي محركه (موتور) در چاه منجر به حذف موتورخانه می شوند، سيستم  MRL(Machine RoomLess)  قابلیت حرکت آسانسور را تا بالاترین نقطه ساختمان (پشت بام) فراهم می آورد.

   

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در واحد فروش  با شماره ۸۸۸۸۰۵۳۴ تماس حاصل فرمایید.  

جدول اطلاعات فنی